وب‌سایت در حال بارگذاری می‌باشد...

سشوارکشی و مراقبت از مو

روش صحیح سشوار کشیدن مو چیست؟

برخی از افراد دارای مو فر و یا حتی صاف برای حالت دادن به موهای خود براشینگ کردن یا همان سشوار کشیدن را انتخاب میکنند زیرا این کار باعث میشود موهایی خوش حالت تر و زیباتر داشته باشید اما گاهی ممکن است این افراد با روش صحیح سشوار کشیدن مو آشنا نباشند و باعث
آسیب زدن به موهای خود شوند

به همین سبب در این مطلب قصد داریم با آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو در کنار شما باشیم تا از این پس علاوه بر زیباتر شدن چهره تان موهایی سالم نیز داشته باشید.

روش صحیح سشوار کشیدن مو

پیش از آنکه به صورت دقیق و مرحله به مرحله به شما آموزش داده شود که در هنگام سشوار کشیدن موهایتان باید چه کنید بهتر است برخی با برخی اصول اولیه براشینگ آشنا باشید. این موارد اصولی هستند که در صورت عدم رعایت آنها حتی اگر به درستی مراحل سشوار کشیدن مو را انجام

دهید به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید

اصولی که برای براشینگ باید بدانید عبارتند از

زمان سشوار کشیدن
بسیاری از افراد بلافاصله بعد از حمام و زمانی که موها کاملاً خیس هستند شروع به سشوار کشیدن میکنند. این کار علاوه بر اینکه وقت بیشتری را از شما خواهد گرفت؛ موجب آسیب شدید به موها نیز خواهد شد

چرا که موهای خیس آسیب پذیرتر هستند و بر اثر حرارت شدید ،سشوار به سرعت دچار ،خشکی شکنندگی و موخوره میشوند. بنابراین بهتر است ابتدا به وسیله یک حوله نخی موهایتان را تا حدودی خشک کنید و سپس سشوار بکشید.

انتخاب برس مناسب

اولین و مهمترین نکته ای که برای حالت دهی به موهایتان باید در نظر داشته باشید انتخاب یک برس متناسب با اندازه حجم و جنس موهایتان است زیرا هر اندازه که نحوه حرکت دادن برس بر موهای شما تاثیر دارد به همان اندازه مناسب بودن برس نیز باعث شکل گیری بهتر آنها خواهد شد.

برای مثال اگر دارای موهایی فر و بلند هستید، بهتر است ازیک برس گرد و بزرگ با دندانههای محکم استفاده کنید. یا درصورتی که تارهای موی شما نازک و لخت است و اندازه آنهانیز بلند نیست برسهای کم قطرتر با دندانههایی نرم را مورداستفاده قرار دهید.

تنظیم درجه سشوار

تنظیم کردن درجه حرارت سشوار کاملا باید متناسب با نوع موها و حالتی که قصد دارید به آنها بدهید انجام شود. برای مثال اگر موهای شما لخت و نرم است باید از درجه حرارت کم بر روی آن استفاده کنید زیرا نوع موها با باد ملایم سشوارنیز حالت گرفته وبرق میزنند.
اما اگر موهایی مجعد و وز دارید یا قصد کرده اید حالت خاصی را به موهای خود بدهید میتوانید برای فرم دهی زیبا به تارهای موی خود و براق شدن موها پس از سشوار کشیدن درجه حرارت را بالاتر .ببرید. اما به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم از درجه حرارت بالای سشوار بر روی موها در
دراز مدت تنها باعث خشکی و آسیب به آنها میشود.

استفاده از محصولات مراقبتی برای موها

بهتر است پیش از شروع به براشینگ کردن از برخی محصولات مراقبتی مانند سرم مو کرم مو آنتی فریز و… بر روی موهایتان استفاده کنید البته به هنگام تهیه این محصولات همواره باید جنس و نیاز موهای خود را در نظر داشته باشید برای مثال اگر موهای فر دارید در زمان خرید کرم مو باید نوع مناسب با موهای مجعد و فر را انتخاب کنید.

نحوه ی تقسیم بندی مو برای سشوار کردن

نحوه تقسیم کردن موها برای سشوار کشیدن بسیار اهمیت دارد. چرا که این کار علاوه بر آسان تر کردن عمل سشوار کشیدن برای شما در حالت پذیری موها نیز تاثیر بسیاری دارد. بنابراین:

۱.موهای خود را به ۶ دسته ی ،چتری پهلوی راست پهلوی چپ مرکز سر پس سر و پشت سر تقسیم کنید. البته بهتر است بدانید هرچه موهایتان پرحجمتر و بیشتر باشد به تعداد تقسیم بندیها نیز افزوده میشود.

۲.تقسیم بندی چتری را از شکستگی ابرو راست تا شکستگی ابرو چپ ادامه دهید و سپس این دسته را به عنوان چتری جدا کنید.

۳.برای تقسیم بندی پهلوی راست و چپ موهای سمت لاله گوش راستتان را تا مرکز سر جدا کنید و با یک کلیپس یا گل سر آنها را ببندید همین کار را برای سمت چپ خود
نیز تکرار کنید.
۴. موهای باقی مانده را از بالا به دستههای مرکز سر، پس سرو پست سر تقسیم کنید.

آموزش روش صحیح سشوار کشیدن

تا به اینجای مطلب متوجه شدید که چه نکاتی را برای سشوار کشیدن باید رعایت کنید اما در این قسمت که به عنوان مرحله اصلی آموزش دادن نحوه صحیح براشینگ برای شما عزیزان در نظر گرفته شده متوجه میشوید که در هنگام سشوار کشیدن چه باید بکنید این مراحل را حتی به عنوان روش صحیح سشوار کشیدن موی کوتاه زنانه و مردانه نیزمیتوانید در نظر داشته باشید.

مراحلی که برای یک براشینگ صحیح باید رعایت کنید به شرح زیر میباشند:

۱. پس از حمام آب موهای خود را به وسیله یک حوله نرم وتمیز بگیرید.

۲.با یک شانه دندانه درشت موهایتان را شانه کنید تا گره نداشته باشد.

۳.اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی کمی خشک شود و هنگامی که از رطوبت آنها کاسته شد براشینگ راشروع کنید.

۴. محصولات مراقبتی روتین خود را برای محافظت از تارهای مو در برابر سشوار استفاده کنید.

۵.یک برس گرد مناسب برداشته و زیر بخشی از موهایتان قرار دهید با یک دستتان برس را پایین بیاورید و با دست دیگر بخشی از موهایتان که درگیر برس است را سشواربکشید.

۶. به برس کشیدن آن بخش از موها ادامه دهید تا خشک وحالت دار شود

۷. این کار را برای بخشهای دیگر مو که تقسیم کرده اید نیزادامه دهید

حجم دهی موها با سشوار

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار .کنید برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشیدو همزمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

محصولات مناسب برای قبل از سشوار کشیدن

امروزه محصولات متنوعی برای مراقبت از مو در برابر حرارت سشوار و اتو مو عرضه شدهاند که در صورت برخورداری از کیفیت لازم میتوانند تا حد زیادی از موهای شما محافظت نمایند؛

عبارتند از:

ماسک موهای داخل حمام باعث نرم تر شدن مو و بهبود شانه پذیری آنها میشود همچنین برخی از ماسک موها حاوی مواد مغذی مورد نیاز مو هستند و ضمن تقویت موها باعث افزایش مقاومت آنها نیز خواهند شد. بنابراین استفاده از ماسک مو علاوه بر اینکه موها را تقویت میکند موجب راحت تر شدن حالت پذیری آنها شده و مدت زمان
استفاده از سشوار را کاهش میدهد

اسپری مو

اسپری مو یکی از رایج ترین و پرکاربردترین محصولات برای استفاده قبل از سشوار .است بهتر است این محصول را زمانی که نیمی از رطوبت موها گرفته شده روی آنها بزنید و پس از ماساژ دادن و شانه زدن موها با حرارت ملایم سشوار آنها
را خشک کنید.

سرم مو

سرم مو برای انواع مو به ویژه موهای ضخیم پرپشت و مجعد بسیار مناسب است؛ چرا که علاوه بر نرم کردن مو و باز کردن گرههای ،آن موجب افزایش حالت پذیری مو نیز میشود. سرمهای مو از روغن سیلیکون تشکیل شده اند و این ماده به براقتر شدن موها کمک میکند

همچنین برخی از انواع سرم مو حاوی کراتین هستند که ضمن ایجاد نرمی فوق العاده در موها در حفظ حالت مو بعد
از سشوار نیز موثرند.

کرم مو

این محصول با فرمولاسیونهای متفاوتی برای انواع مختلف مو تولید میشود و روی موی مرطوب مورد استفاده قرار میگیرد. بافت کرم مو بسیار نرم و سبک است و علاوه بر حالت دهی و فرم دادن به مو بعد از مصرف نیز باعث چرب یاسفت شدن آن نمیشوند.

محصولاتی برای حفظ حالت مو بعد از سشوار

با وجود استفاده از محصولات محافظتی باز هم برخی افراد بعد از استفاده ی سشوار با مشکل وز شدن و پف کردن موهای خود مواجه میشوند موهای لخت نیز پس از گذشت مدت کوتاهی به سرعت حالت خود را از دست میدهند.

بنابراین لازم است برای حفظ حالت مو بعد از سشوار و برطرف کردن وز و پف مو از محصولات مناسبی استفاده کنید.

برخی از آنها عبارتند از:

اسپری حالت دهنده مو

استفاده از اسپری حالت دهنده مو یا تافت، یکی از موثرترین روش ها برای حفظ حالت مو است. این محصولات ضمن درخشان کردن ،موها باعث میشوند تا ساعت ها حالت موهای شما حفظ شود.

ژل مو

یکی از دیگر از محصولات پر طرفدار برای افزایش ماندگاری حالت موها ژل مو است که البته بیشتر برای موهای کوتاه کاربرد دارد. جالب است بدانید بعضی از ژلهای مو حاوی ترکیبات مغذی و تقویت کننده ای هستند که جهت مراقبت از مو بعد از سشوار نیز موثر عمل میکنند.

گردآورنده: مسیح اسلمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *